Overvliegen geslaagd

Overvliegen Scouting Ulft met een lopend vuurtje

Overvliegen is de ceremonie die plaatsvindt wanneer een lid van scouting overgaat van de ene speltak naar de andere. Doorgaans gebeurt dat omdat het lid een bepaalde leeftijd bereikt heeft waarop hij oud genoeg is om naar een hogere speltak te gaan.

18 Oktober was het tijd om over te vliegen. Dit jaar deden we dat met een lopend vuurtje. Dit lopend vuurtje werd gebouwd door de overvliegers zelf, ze werden daarbij geholpen door de leden van de andere speltakken, leiding en hun ouders.

Op een grote werktafel met zand is een lange rij lucifers achter elkaar gezet (denk aan domino day). De lange rij staat symbool voor de route die de overvliegers de afgelopen jaren hebben afgelegd op weg naar de volgende speltak. Toen de lange rij lucifers was opgebouwd werd het begin van de luciferbaan aangestoken door overvlieger Dennis. Je kunt foto’s van het bouwen van de baan en daarna het lopend vuurtje hieronder bekijken.

overvliegen luciferbaan detail

overvliegen luciferbaan plaatsen lucifers