Vacature Leiding van jongens en meisjes van 7-11 jaar (welpen)

Kun jij goed met kinderen overweg en vind je het leuk om veel buiten te zijn? Misschien is Scouting dan wel iets voor jou. Scouting Ulft is opzoek naar nieuwe leiders voor de welpen groep (8-11 jr). Naast dat dit ontzettend leuk vrijwilligerswerk is, bied scouting ook diverse mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Ben je geïnteresseerd? Lees dan snel verder.

Scouting Ulft heeft, in verband met flinke aanwas van nieuwe leden behoefte aan nieuwe vrijwillige leiders. Het gaat hierbij om twee vacatures, één welpen leiding en één welpen teamleider.

Wat heeft scouting te bieden?

Op zich zelf is het al heel leuk om welpen leiding te zijn. Je bent veel buiten, kunt al je creativiteit kwijt in programma’s, je werkt samen met een gezellig jong team en geeft kinderen de tijd van hun leven. Het Scouting spel richt zich grotendeels op de ontwikkeling van jeugdleden, maar als leiding leer je ook iedere week iets nieuws. Scouting bied leden van het leidingteam ook diverse trainingen aan. Het is bijvoorbeeld mogelijk een leiding kwalificatie te halen via de Scouting Academy. Daarnaast wordt de leiding ook een EHBO cursus aangeboden. Uiteraard wordt je niet per direct voor de leeuwen gegooid, ieder traject zal beginnen met meelopen om te beoordelen of er een klik is vanuit beiden kanten, ook zal er aandacht worden besteed aan het vertrouwd worden met de groep. Op scouting doen we het samen!

Wat zoeken wij in een leiding?

Je kunt goed overweg met kinderen en vind het bovenal leuk om met ze te werken. Je houd van het buiten zijn, nieuw uitdagingen en vieze handen. Als welpen leiding ben je verantwoordelijk voor jonge kinderen, het is daarom van belang dat je een passend verantwoordelijkheidsgevoel hebt en hier ook naar handelt. Soms ontstaat er (al dan niet opzettelijk) wat chaos tijdens een programma, hierbij is het van belang dat je in staat bent het overzicht te bewaren over wat er gaande is.

Wat zoeken wij in een teamleider?

Een teamleider heeft naast de taken van een welpen leiding nog wat andere verantwoordelijkheden. Als teamleider ben je verantwoordelijk voor jouw team en heb je wat extra organisatorische taken. Zo is het van belang dat je overwicht hebt over de rest van het team en kordaat beslissingen kunt maken. Je bent als teamleider ook verantwoordelijk voor de planning, uiteraard past hier bij dat je sterk bent met plannen. Bij het plannen van bijvoorbeeld weekend- en zomerkampen hoort ook een stukje financiën, dit is niet ingewikkeld maar wel belangrijk! Als laatste ben communicatief vaardig

Overige bijzonderheden
Uitgebreide informatie is te vinden op de website van de landelijke vereniging en natuurlijk in de folder nieuwe leiding.

Vind je het leuk om eens vrijblijvend te ervaren hoe leuk dit is? Neem contact met ons op!

Laatjeuitdagen-welpen-banner

Contact opnemen over de vacature leiding

Je naam

Je emailadres

Telefoonnummer

Favoriete leeftijdscategorie

welpen (7-11 jaar)Scouts (11-15 jaar)Anders

Vragen of opmerkingen

Als je via Google op deze pagina bent geland dan mis je nog leuke filmpjes en info op de algemene vacature pagina!