Verhuur clubgebouw en terrein

Verhuur

Gedurende een groot deel van het jaar is ons clubgebouw en/of ons terrein te huur. Er wordt alleen verhuurd aan Scoutinggroepen, scholen, sportclubs en andere jeugdgroepen.

voorzijde clubgebouw Scouting Ulft

U kunt voor boekingen of meer informatie contact opnemen met de beheerder, via het contactformulier of telefoon.

Wat zijn de mogelijkheden voor verhuur?

Wij beschikken over een modern gebouw met een hal, ruime keuken, 2 toiletten en 1 douche, een grote ruimte van 8 bij 9 meter (ca. 35-40 slaapplaatsen) en tenslotte nog een vergaderruimte. Er is een ruime wasplaats buiten achter het gebouw. Tafels, stoelen en banken zijn voldoende aanwezig.

Het gebouw

grote zaal
Vergaderruimte

Keuken

De keuken is voorzien van een koelkast/vriezer, dubbele spoelbak, magnetron, heteluchtoven en twee vierpits gasstellen. Er zijn geen pannen, bestek, glazen, borden, enz. beschikbaar. Bellen (tegen betaling) en gebeld worden is mogelijk.

Koelkast met eronder een vriezer.

Dubbele spoelbakken

Koffiezetapparaat, waterkoker, gasfornuis
2e gasfornuis

Het terrein

Buiten is een fietsstalling aanwezig. Verder voldoende ruimte voor kamperen in tenten op het ruime grasveld. Een kampvuurplaats is aanwezig. Hiervan mag na toestemming van de beheerder gebruik gemaakt worden. Meer informatie over de omgeving vindt u verder naar beneden op deze pagina.

Grasveld richting clubgebouw en toegangspoort
Kampvuurplaats en vlaggenmast
Grasveld richting Oude IJssel

De directe omgeving

Aan de achterzijde van het terrein is een uitgang aan een pad naar het bos, daarnaast loopt het rustige riviertje de Oude IJssel waarop gevaren kan worden.

Direct buiten de poort achter ons terrein riviertje de Oude IJssel.
Richting parkeerplaats en het bosgebied van Engbergen
Wandelroute aan de overzijde van de Oude IJssel
splitsing a-Strang en de oude IJssel

Kaart en plattegrond, planners

Een luchtfoto en een plattegrond van de omgeving:

Klik op het beeld voor een grotere weergave

Op de Woonkernen gemeentepagina informatie over Ulft en plaatsen in de directe omgeving. Je bevind je ook dicht bij Duitsland. Kijk bijvoorbeeld ook eens of Anholt of Bocholt een bezoek waard is.

Hier het vooraanzicht van het gebouw gezien vanaf de Bongersstraat via Google streetview.

Routeplanners vindt u hier, en een openbaar vervoer planner.

De gedragsregels die gelden op ons terrein.

Wij staan ook in de accomodatiegids van Scouting Nederland.

Vakantiedata van scholen in Nederland.

Ulft en omgeving

Gebied

Ulft is de grootste kern van de gemeente Oude IJsselstreek en ligt in een bosrijk gebied met veel uitgaans- en spelmogelijkheden. Het fietspad achter het gebouw loopt door de ecologische verbindingszone (filmpje aanleg) en brengt je van Bocholt naar Doesburg. Binnen 10 minuten lopen ben je op “Engbergen”, een stuk bos met veel heuvels, een speeltuin, midgetgolfbaan en een openlucht theater. Dit gebied is niet lang geleden opnieuw aangelegd en ontwikkeld. Het is een grote speelplaats met volop mogelijkheden om de natuur te ontdekken (Cool Nature project) en een blote voetenpad. Een filmpje van dit gebied grenzend aan ons clubgebouw.

Activiteiten

In Ulft en omgeving zijn veel mogelijkheden voor allerlei activiteiten: rondleiding in een kasteel, survivaltocht, klimwand, boogschieten, kanovaren, wandelen, fietsen, blote voetenpad, bowlen, midgetgolf, golf, speeltuin, waterplas, overdekt zwembad, enz..

Meer informatie op de pagina van de lokale VVV. Verder heeft Ulft een uitstekend winkelcentrum met veel supermarkten (Aldi, Lidl, Jumbo, Albert Heijn) en standaardwinkels (o.a. Hema, Kruidvat, sportzaken,boekhandel, bloemenzaken, fietsenmakers, slagers, computerzaak, Telecom,enz.). Enkele winkels in de buurt, geselecteerd door Google.

Gratis fietsroutes

Je kunt ook een aantal fietsroutes downloaden van internet. Deze fietsroutes kun je zelf samenstellen langs een verzameling TOP’s (Toeristisch Overstap Punt) in de regio.

Een cultuurtoeristische verhalenroute laat in vier routes de fietser kennis maken met de cultuurhistorie en de bewoners van de Oude IJsselstreek. Er is een handzame routegids ontwikkeld voorzien van omgevingsfoto’s en achtergrondinformatie. Daarnaast kan onderweg bij 32 ‘verhalenbankjes’ met behulp van een MP-3 speler verhalen en gedichten worden beluisterd. Op de website verhalenbankjes.nl zijn de geluidsfragmenten gratis te downloaden voor eigen mp3 speler. Tevens is er de beschrijving te vinden van de route, de verhalen en meer.

Ulft en omgeving is ook aangesloten op de knooppuntenroutes. Deze routes komen ook langs de boven genoemde TOP’s. Via de knooppunten kun je heel flexibel een fietsroute uitzetten met behulp van de online planner.

In de regio zijn ook plaatsen waar je met een camper kunt overnachten:
www.camperplaatsenindeachterhoek.nl

Lokaal nieuws