Zonnepitten actie 27 en 28 april 2018

Zonnepitten actie voor de welpen en scouts van Scouting Ulft

De welpen en scouts van Scouting Ulft komen weer bij u langs voor de zonnepitten actie. Koopt u ook een zakje zonnepitten en help niet alleen Scouting Ulft bij hun activiteiten maar help ook de bijen, vlinders en vogels om aan voedsel te komen.

bij op zonnebloem

Zaai instructies

Poot de zaden al dit weekend of volgende maand mei, verzorg ze goed en geniet van tenminste 10 fleurige zonnebloemen in uw tuin of op uw balkon. U kunt poten in een pot of direct in de volle grond. Als je ze in mei zaait heb je in augustus prachtig bloeiende zonnebloemen.

• Zonnebloemen houden van warmte en zon dus poot ze op een zonnige plaats
  • Maak een kuiltje van 1 à 2 centimeter diep
  • Doe het zaadje erin,
  • Dek het zaadje af met aarde en geef wat water
  • Houdt de aarde vochtig maar niet te nat anders gaat het zaad en de jonge plant rotten en schimmelen.
  • Verwijder regelmatig het onkruid in de directe omgeving van de plant.

Hieronder een HOWTO in videovorm, veel plezier!

Meer weten?

Wil je meer weten over de zonnebloem (Helianthus annuus)? Kijk eens op Wikipedia of op de pagina van Tallsay.

Getagd op: