Scouting Ulft informatiepagina

Welkom op de Scouting Ulft informatiepagina!

Wij vinden het erg fijn dat uw kind belangstelling heeft voor Scouting Ulft. Op deze pagina proberen wij antwoord te geven op uw vragen. Als uw vragen niet beantwoord worden dan graag even uw reactie.

Inschrijven

U kunt uw zoon of dochter aanmelden via het aanmeldformulier op de website van Scouting Ulft. Onze communicatie verloopt voornamelijk per e-mail en whatsapp, het is dus belangrijk dat u deze invult. Wilt u adreswijzigingen dus zo snel mogelijk doorgeven (óók van e-mail en telefoon)?

Kosten

Uw zoon of dochter mag vier normale opkomsten gratis en zonder verplichtingen meedoen. Het is de bedoeling dat we uw kind na deze kijkperiode in gaan schrijven. Met deze aanmelding wordt uw kind tevens lid van de landelijke vereniging “Scouting Nederland” en zal daar ook ingeschreven worden. Ook bij scouting moet u, net als bij elke andere vereniging, contributie gaan betalen.

De contributie bedraagt: € 28,= per 3 maanden (2014) en kan jaarlijks worden aangepast. De contributie wordt 1 keer per kwartaal geïnd via automatische incasso rond 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. Voor de toestemming tot contributie inning ontvangt u een apart formulier, hierop vindt u ook ons incassant ID.

Behalve de contributie betaald u een bedrag per keer voor weekendkampen en zomerkampen. We houden deze bedragen altijd zo laag mogelijk. Tot slot betaald u na enige tijd voor het scoutfit (de scoutingblouse) dat wij dragen bij de opkomsten.

Zijn deze kosten een beetje hoog voor u of kan incasso niet via uw bankrekening? Geen probleem, we vinden samen een oplossing. De gemeente Oude IJsselstreek kent op dit moment 2 regelingen zodat uw zoon of dochter gewoon lekker mee kan doen. Al een tijdje geleden gestart: de “meedoen Regeling”. Op dit moment is gestart de “Jeugdfonds Sport & Cultuur”. Lees meer op onze eigen pagina over deze onderwerpen.

Uw financiële zaken worden vertrouwelijk behandeld en zijn een zaak tussen u en de penningmeester.

Meer weten

Over Scouting Ulft

Kijk op www.scoutingulft.nl/info, like ook onze faceboekpagina www.facebook.com/scoutingulft

Informatie over contactgegevens, leeftijdsgroepen en opkomsttijden.

Wij vinden het belangrijk dat u weet dat Scouting Ulft uitsluitend gerund wordt door vrijwilligers die Scouting Ulft en Scouting een warm hart toe dragen. Heeft u ook interesse om ons te helpen? Kijk dan eens op de vacaturepagina.

Heeft u nog vragen? Stel ze via onze contactpagina!

De Scouting methode

Wat is het geheim van Scouting? Scouting is soms niet gemakkelijk te bevatten, het is zo enorm veelzijdig dat je het niet met 1 term kunt beschrijven. De veelzijdigheid is ook de kracht van Scouting.

Download deze poster (1,272KB, PDF) van Scouting Nederland om meer te weten te komen.

Ook op Scoutpedia staat heel wat informatie over het specifieke van Scouting.