Mee doen

Kosten van Scouting hoog voor u?

Zijn de kosten van contributie, kampen en uniform een beetje hoog voor u of kan incasso niet via uw bankrekening? Geen probleem, we vinden samen een oplossing! Uw financiële zaken worden vertrouwelijk behandeld en zijn een zaak tussen u en de penningmeester!

De gemeente Oude IJsselstreek kent op dit moment 2 regelingen zodat uw zoon of dochter gewoon lekker mee kan doen. Al een tijdje geleden gestart: de “meedoen Regeling”. Op dit moment is gestart de “Jeugdfonds Sport & Cultuur”. Lees hieronder meer  over deze onderwerpen.

Meedoen regeling

U komt in aanmerking voor een vergoeding als u een inkomen hebt tot maximaal 110% van de voor u geldende bijstandsnorm en een vermogen dat niet hoger is dan de voor u geldende vrijlating.

Hoogte van de bijdrage
De hoogte van de bijdrage is gelijk aan de kosten van de activiteiten. Daarbij geldt een maximum van € 115,- per persoon per kalenderjaar. Voor elk gezinslid vanaf 4 jaar kan een bijdrage aangevraagd worden.

Meer informatie en de aanvraagformulieren vindt u op deze pagina van de website van de gemeente Oude IJsselstreek. Andere gemeentes hebben deze regeling waarschijnlijk ook.

Sport en Cultuurfonds

Is er thuis te weinig geld? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt! We betalen voor kinderen en jongeren tussen de 4 en 18 jaar de contributie en eventueel de spullen zoals kleding.

Zo kan uw kind meedoen!

U kunt zelf geen bijdrage aanvragen. Daar is een intermediair voor nodig. Bijvoorbeeld de penningmeester van Scouting Ulft, de leerkracht, schuldhulpverlener, jeugdhulpverlener of het sociaal wijkteam. Als de aanvraag ingediend is, kan het kind vaak al binnen drie weken beginnen. De contributie wordt direct betaald aan Scouting Ulft. De spelregels over de hoogte van de bijdrage of de leeftijd van het kind kunnen per fonds / gemeente verschillen. Kijk voor de spelregels op de websitepagina van het fonds bij jou in de buurt.

Hoe werkt het?

Stap 1: Vraag aan de penningmeester van Scouting Ulft, juf of meester op school, schuldhulpverlener  of bij het sociaal wijkteam of hij/zij een aanvraag bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur voor u kan doen.
Stap 2: De intermediair doet, in overleg met u, een aanvraag. Dat gaat heel gemakkelijk online.
Stap 3: De intermediair hoort meestal binnen een week of de aanvraag goedgekeurd of afgekeurd is en laat dat weten.
Stap 4: Als de aanvraag goedgekeurd is, kunt u uw kind aanmelden bij Scouting Ulft. Wij betalen de contributie / lesgeld direct aan Scouting Ulft. U ontvangt zelf geen geld.

Contact opnemen met de penningmeester over dit soort zaken kan via onze contactpagina. De penningmeester neemt persoonlijk contact met u op per mail of telefonisch.